duminică, 6 aprilie 2008

Trafic.ro - Studii demografice: domeniile de interes ale utilizatorilor de internet

Care sunt domeniile de interes ale utilizatorilor de internet din Romania? Si care ar putea fi "marii castigatori" ai internetului romanesc in 2008?
Potrivit studiilor demografice efectuate de Trafic.ro in perioada ianuarie - februarie 2008, cei mai multi utilizatori de internet din Romania se declara interesati de tematici ce tin de medicina, sanatate, familie si viata de cuplu, computere si internet, copii si educatia acestora si stiinta si tehnica. Printre domeniile de interes ale utilizatorilor de internet din Romania se numara, de asemenea, si
natura si viata animalelor, probleme sociale, turism si moda si cosmetica.
Dupa cum se poate observa, majoritatea domeniilor de care se declara interesati utilizatorii de internet din Romania se regasesc in site-urile pe tematici feminine si in site-urile de stiri. In acelasi timp se poate remarca faptul ca site-urile din categoriile Sanatate si Educatie / Invatamant ar putea cunoaste in acest an cresteri simtitoare.
Prezentam in continuare rezultatele statisticilor demografice Trafic.ro pe trei categorii: procentele utilizatorilor care se declara foarte interesati de o anumita tematica (ofera o imagine asupra utilizatorilor care pot fi fidelizati); procentele utilizatorilor care se declara interesati si foarte interesati de o anumita tematica (ofera o imagine asupra utilizatorilor care pot fi atrasi periodic in site) si procentele utilizatorilor care se declara total neinteresati de o anumita tematica (ofera o imagine asupra vizitatorilor care nu pot fi atrasi in site).
Utilizatorii de internet se declara foarte interesati de urmatoarele tematici:
copiii si educatia acestora
39,83%
familia, viata de cuplu
39,44%
medicina, sanatate, alimentatie
36,38%
computere, software, IT, internet
34,18%
moda, cosmetica, frumusete, intretinere
30,28%
stiinta si tehnica
25,86%
concursuri
25,46%
teste, jocuri
24,03%
cumparaturi
23,50%
natura, viata animalelor, mediu
23,33%
turism
23,15%
psihologie, paranormal, astrologie, religie
21,65%
evenimente culturale
20,98%
casa si gradina
20,86%
evenimente sportive
19,98%
probleme sociale
19,87%
auto moto
17, 37%
stiri locale
17,09%
bucatarie, retete culinare

16,75%
programe, recomandari tv
16,55%
economie, finante, banci, bursa
14,89%
mesterit, reparat
13,13%
monden
12,32%
mica publicitate
8,97%
publicitate, reclame
8,58%
politica interna
7,86%
politica externa
5,89%
croit, cusut, tricotat
5,41%
Utilizatorii de internet se declara interesati si foarte interesati de urmatoarele tematici:
medicina, sanatate
75,23%
familia, viata de cuplu
72,30%
computere, software, IT, internet
68,72%
copiii si educatia acestora
67,82%
stiinta si tehnica
62,22%
natura, viata animalelor, mediu
61,72%
probleme sociale
60,24%
turism
59,99%
moda, cosmetica, frumusete, intretinere
59,44%
teste, jocuri
57,48%
evenimente culturale
56,97%
concursuri
56,41%
stiri locale
55,78%
cumparaturi
55,59%
casa si gradina
50,71%
programe, recomandari tv
48,45%
psihologie, paranormal, astrologie, religie
47,83%
evenimente sportive
44,06%
bucatarie, retete culinare
43,08%
economie, finante, banci, bursa
41,86%
auto moto
41,76%
mesterit, reparat
35,42%
monden
33,00%
mica publicitate
32,84%
politica interna
27,11%
publicitate, reclame
26,67%
politica externa
22,11%
croit, cusut, tricotat

14,87%
Utilizatorii de internet se declara total neinteresati de urmatoarele tematici:
croit, cusut, tricotat
51,74%
politica externa
31,26%
politica interna
27,83%
mesterit, reparat
27,15%
monden
26,67%
publicitate, reclame
25,58%
auto moto
24,12%
bucatarie, retete culinare
21,55%
mica publicitate
19,33%
economie, finante, banci, bursa
19,05%
evenimente sportive
16,96%
casa si gradina
15,73%
psihologie, paranormal, astrologie, religie
15,46%
moda, cosmetica, frumusete, intretinere
13,52%
programe, recomandari tv
13,06%
teste, jocuri
11,03%
copiii si educatia acestora
10,86%
cumparaturi
10,19%
concursuri
8,78%
stiri locale
8,74%
probleme sociale
8,03%
evenimente culturale
7,82%
stiinta si tehnica
7,74%
natura, viata animalelor, mediu
7,20%
turism – 6,83%; familia, viata de cuplu
6,78%
computere, software, IT, internet
6,34%
medicina, sanatate, alimentatie
3,80%

Datele studiilor demografice au rezultat in urma analizei raspunsurilor a 20.175 utilizatori de internet (49,1% barbati si 50,9% femei).

NET Index
Valoarea NET Index in saptamana 3 - 9 martie 2008 a fost 5529.30, in scadere cu 185.19 puncte fata de saptamana anterioara. Puteti citi mai multe detalii despre indicele NET pe pagina NET Index. Sumarul celor mai importante variatii ale indicelui pentru ultimul an (52 de saptamani) este redat in tabelul de mai jos:
NET Index
NET Indexsaptamana 11
Variatie ultima saptamana
Valoare acum un an
52+*
52-**
5529.30
-185.19
3777.51
5888.94
3421.08
* - cea mai mare valoare a indicelui in ultimele 52 de saptamani ** - cea mai mica valoare a indicelui in ultimele 52 de saptamani

Niciun comentariu: